Maszyny budowlane. Wozidło sztywnoramowe Komatsu HD785-7
            
				Nowe, dwuosiowe wozidło sztywnoramowe HD785-7 marki Komatsu za jednym zamachem potrafi zabrać ładunek kruszywa o wadze 91 ton. Pozostałe dane techniczne tego potwora są równie imponujące. Na przykład zbiornik paliwa ma pojemność 1.308 litrów. Maszyna ma długość ponad 10 metrów i wysokość przekraczającą 5 metrów. Samo koło z oponą ma średnicę 49 cali! Zabudowa, którą jest samowyładowcza skrzynia ładunkowa, może zmieścić 60 metrów sześc. ładunku.
Wozidła sztywnoramowe nie dość, że pracują w ciężkich warunkach terenowych (z racji swych rozmiarów na drogi publiczne w ogóle nie mogą wjeżdżać), to jeszcze muszą się uporać z wielkimi ciężarami przewożonych ładunków. Dlatego kluczowe znaczenie ma konstrukcja nośna pojazdu, która stanowi oparcie dla kabiny, skrzyni ładunkowej oraz dla elementów zawieszenia. W Komatsu stosowana jest spawana rama przestrzenna z profili stalowych.
Maszyna ma długość ponad 10 metrów i wysokość przekraczającą 5 metrów. Samo koło z oponą ma średnicę 49 cali! Zabudowa, którą jest samowyładowcza skrzynia ładunkowa, może zmieścić 60 metrów sześc. ładunku.
Pojazd napędza 12-cylindrowy, widlasty silnik Diesla SAA12V140E-3 o pojemności 30,5 litra i mocy 1.178 KM. Jednostka jest wyposażona w system wtrysku common rail i spełnia wymogi Euro 3. Według producenta w pełni załadowany pojazd może się poruszać z prędkością maksymalną 65 km/h.
Napęd na obie osie przekazywany jest za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów. Przekładnia ma siedem biegów do jazdy do przodu i dwa wsteczne. W tylnym moście zastosowano pojedynczą przekładnię główną oraz zwolnice w piastach kół. W wyposażeniu pojazdu jest układ ASRC umożliwiający dobieranie oraz stałe utrzymywanie prędkości podczas zjazdów. Układ ten jest oparty na kombinacji zwalniaczy hydrodynamicznych zintegrowanych ze skrzynią biegów. Z racji potężnych sił działających na koła najbardziej narażone na przegrzanie elementy układu hamulcowego są chłodzone olejem. Pojazd zawieszono na pneumatycznych elementach resorujących, w których gazem jest hel lub azot.
Jak twierdzi producent, kabina zabezpiecza operatora w sytuacji przewrócenia się pojazdu oraz przed spadającymi przedmiotami.
  
    
    
      | Długość | 10.290 mm | 
    
      | Szerokość | 5.530 mm | 
    
      | Wysokość | 5.350 mm | 
    
      | Rozstaw osi | 4.950 mm | 
    
      | Masa własna | 72.000 kg | 
    
      | Ładowność | 91.000 kg |