Samochody dostawcze. Fiat Doblo Cargo 1.2 (2000-2005)
            
				Fiat Doblo z najsłabszym benzyniakiem 1.2 zbiera cięgi za wyjątkowo kiepskie osiągi, często szwankuje w nim przednie zawieszenie i osprzęt silnika. Dostawczak Fiata sprawdza się jednak w ruchu miejskim, jest oszczędny, ma obszerną i funkcjonalną ładownię. Podstawowy benzyniak 1.2 o mocy 65 KM (są też wersje benzynowe 1.6 o mocy 103 KM, wolnossące ropniaki 1.9 o mocy 63 i 69 KM oraz 100-konne turbodiesle 1.9 JTD z common rail) krytykowany jest za mizerną dynamikę (do setki przyspiesza w 18,9 s), Fiat ma jednak niewielki apetyt na paliwo. Doblo z tym motorem spala średnio 7-7,5 l benzyny na setkę.
Furgon (są też wersje osobowe) ma dwa miejsca w kabinie, ściankę oddzielającą część pasażerską od ładunkowej, niesymetryczne, dwuskrzydłowe drzwi tylne i (opcjonalnie) boczne drzwi przesuwane z prawej strony nadwozia. Ładownia ma 1,68 m długości i kubaturę ok. 3,2 m sześc. w wersji standardowej lub 3,8 m sześc. w wersji z podwyższonym dachem (ładownia konkurencyjnego Renault Kangoo mieści odpowiednio 2,7 m i 3,5 m sześc.). Rozstaw osi wynosi 2,57 m (wersję Cargo Maxi przedłużoną o 38 cm wprowadzono po modernizacji jesienią 2005 r.). Ładowność Doblo Cargo to 605 lub 805 kg.
Ergonomia szoferki nie budzi zastrzeżeń. Minusem jest mało wydajny system wentylacji i ogrzewania oraz kiepskiej jakości materiały wykończeniowe.
Podstawowy benzyniak 1.2 o mocy 65 KM (są też wersje benzynowe 1.6 o mocy 103 KM, wolnossące ropniaki 1.9 o mocy 63 i 69 KM oraz 100-konne turbodiesle 1.9 JTD z common rail) krytykowany jest za mizerną dynamikę (do setki przyspiesza w 18,9 s), ma jednak niewielki apetyt na paliwo. Doblo z tym motorem spala średnio 7-7,5 l benzyny na setkę. Silniki, podobnie jak skrzynie biegów (w Doblo dostępne są tylko 5-biegowe przekładnie manualne) należą do trwałych. Zawodzi osprzęt. Awaryjne są alternatory, w których pękają obudowy, wentylatory chłodnicy i zdarzają się problemy z elektryką.
Przeciętny jest komfort resorowania. Niezaładowany Fiat podskakuje na poprzecznych nierównościach. Słabym punktem są przednie wahacze (szybko zużywają się w nich metalowo-gumowe elementy), ale ich wymiana jest tania i nie sprawia większych problemów. Niezbyt trwałe są też gumowe elementy przedniego stabilizatora. Delikatne są półosie przegubów napędowych.
Większość egzemplarzy oferowanych na rynku wtórnym pochodzi z polskich salonów. Używane Doblo najczęściej mają pełną dokumentację serwisową. Nowe i używane części zamienne do Doblo są łatwo dostępne.
Dariusz Stadnicki, szef Auto Serwisu Stadnicki z Lublina:
- Silnik 1.2 świetnie sprawuje się z instalacją gazową. Polecam montaż systemów sekwencyjnego wtrysku gazu. Przy prostych instalacjach szybkiemu zużyciu ulega katalizator. Bolączką Doblo jest awaryjne zawieszenie. Stan poduszek amortyzatorów i przegubów kół radzę sprawdzać co 35-40 tys. km, co 15 tys. km należy wymieniać olej, filtry itp.
Plusy
Obszerna ładownia. Niskie spalanie. Dostępność części zamiennych. Pełna dokumentacja większości egzemplarzy.
Minusy
Awaryjne przednie zawieszenie. Defekty osprzętu silnika. Słabe osiągi. Mało wydajny system wentylacji i ogrzewania. Kiepskiej jakości materiały wykończeniowe.
  
    
    
    
    
      | Dopuszczalna masa całkowita | 1.825 kg | 1.600 kg | 
    
      | Ładowność | 605 kg | 580 kg | 
    
      | Długość | 4.159 mm | 3.995 mm | 
    
      | Szerokość | 1.714 mm | 1.633 mm | 
    
      | Wysokość (bez ładunku) | 1.820 mm | 1.827 mm | 
    
      | Pojemność silnika | 1.242 ccm | 1.149 ccm | 
    
      | Moc maksymalna | 65 KM | 60 KM | 
    
      | przy obr./min | 5.500 | 5.250 | 
    
      | Maksymalny mom. obr. | 102 Nm | 93 Nm | 
    
      | przy obr./min | 3.500 | 2.500 | 
    
      | Prędkość maksymalna | 142 km/h | 136 km/h | 
    
      | Rozmiary przedziału ładunkowego: | 
    
      | Długość | 1.680 mm | 1.655 mm | 
    
      | Szerokość | 1.470 mm | 1.520 mm | 
    
      | Wysokość | 1.295 mm | 1.257 mm | 
  
  
    
    
    
      | Chłodnica | 560 zł | 597 zł | 
    
      | Sprzęgło | 680 zł | 564 zł | 
    
      | Amortyzator przedni | 264 zł | 262 zł | 
    
      | Reflektor | 358 zł | 338 zł | 
    
      | Filtr oleju | 28 zł | 25 zł | 
    
      | Filtr powietrza | 62 zł | 49 zł | 
  
  
    
    
    
      | Reflektor | 250 zł | 120 zł | 
    
      | Zderzak (przód) | 160*/280** zł | 100*/230** zł | 
    
      | Lampa tylna | 100 zł | 100 zł | 
    
      | Chłodnica | 270 zł | 200 zł | 
    
      | * - poszycie zderzaka ** - zderzak kompletny - poszycie + kratki + belka (mocowanie) | 
  
  
    
    
    
    
      | 2001 | 1.2 B+G / 172 - 13,6 tys. zł | 1.2 B / 165 - 12,4 tys. zł | 
    
      | 2002 | 1.2 B / 169 - 14,9 tys. zł | 1.2 B+G / 158 - 13,9 tys. zł | 
    
      | 2003 | 1.2 B / 142 - 16,7 tys. zł | 1.2 B / 136 - 15,5 tys. zł | 
    
      | 2003 | 1.2 B+G / 128 - 19,2 tys. zł | 1.2 B+G / 114 - 17,8 tys. zł | 
    
      | 2004 | 1.2 B / 112 - 21,0 tys. zł | 1.2 B / 89 - 18,9 tys. zł | 
    
      | 2005 | 1.2 B / 82 - 24,9 tys. zł | 1.2 B / 54 - 23,0 tys. zł |